Wednesday, September 29, 2010

10 Lori Makanan Yang Menarik!

Hari ni nak kongsikan gambar-gambar dan jugak info menarik berkenaan Lori Makanan..yang pastinya kat lokasi aku tak der lagi benda macam nie..

1. Coolhaus
Kalo tengok memang haus...apatah lagi lori nie memang bawak eskrim..yummy!


2. Maximus
Van nie berbentuk minivan babi..jual sandwich BBQ dengan sos panas Maximus ataupun sos manis dan berbau harum..


3. Kogi
Ini pulak namanya Kogi kat Korea. Ia bergerak dari satu tempat ke satu tempat. Sebelum tu dia orang nie akan bagitau kat rangkaian sosial maner lokasi dia orang. Menu dia pulak taco diisi dengan rusuk dan kimichi. Aku pun tak pernah tengok..


4. Giovanni's Famous Shrimp
Bunyi sedap..tapi kalo jumpa pun aku tak beli..hihi..Tiga pilihan menu istimewa van nie..Scampi Udang, udang Panas & Pedas, Udang Lemon/ Mentega. van nya nampak uzur kan?


5.Tabor Cezch
Ini sebuah lori sejuk...tapi bukan benda baru dalam lori yang bergerak nie.Schnitzelwich Asli yang dibuat dikatakan sandwich yang terbaik di planet nie..ermmm...ringan dilapisi tepung roti pan-goreng daging babi-potongan daging pinggang yang amped dengan lobak buatan sendiri dan menyebar paprika krim sandwich ini. Selesai dengan salad dan bawang karamel , kemudian dimasukkan ke dalam roll ciabatta lembut.


6. The Frysmith
Peminat kentang...inilah jawapannya..digoreng mengikut resepi Perancis campur dengan bahan yang unik ensemble, seperti tulang rusuk pendek direbus, sos porcini, dadih cheddar, dan lobak.


7. The Cinnamon Snail
Yang nie jual siput kot?..Bila sebut snail..takut lambat pulak kan..yang nie ada pilihan donut..Nama ajer snail.


8. Fojol Bros Of Merlindia
Makanan  seperti ini ayam mentega dan bayam dan keju..yang pastinya..misai tetap menjadi pujaan!


9. Sugar Philly Truck
Kalo nak tau lanjut dia orang ader di Twitter..lori nie bawak soft meringue di atas mousse coklat bijan..yang pasti menu yang manis-manis..


10. Kelvin Slush Co
Hensem jugak mamat yang bersandar kat tepi lori tu kan? hihi.. Pemiliknya pernah menang bagi Anugerah Dessert Vendy 2010..dia orang menjual minuman unik seperti Spicy Ginger, Citrus Tangy atau Hijau & Teh Hitam digabungkan dengan pilihan anda..


^_^



No comments:

Post a Comment